Tanja Savic

Dobrodosli na fan forum Tanje Savic
 
PrijemČesto Postavljana PitanjaTražiRegistruj seLista članovaKorisničke grupePristupi

Delite | 
 

 Odvikavanje od Pusenja

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Admin
Admin


Broj poruka : 144
Datum upisa : 02.01.2008

PočaljiNaslov: Odvikavanje od Pusenja   Sre Jan 02, 2008 2:54 pm

Odvikavanje od pušenja
U Gradskom zavodu za bolesti pluća i zaštitu od tuberkuloze u Beogradu već tri godine postoji savetovalište za odvikavanje od pušenja. U savetovalištu se primenjuje grupni metod odvikavanja „Prekini sada - sedam koraka do slobode“. U okviru seminara koriste se različite strategije za savladavanje želje za cigaretom i menjanje pristupa životu.

Suštinski je važno da osoba promeni navike i ponašanje u vezi sa pušenjem. Program se već više od 40 godina sa velikim uspehom primenjuje u čitavom svetu. Osmišljen je na Medicinskom fakultetu „Loma Linda“ u Kaliforniji, u okviru Škole javnog zdravlja. Seminar traje sedam dana, svaki čas je u proseku od 60 do 90 minuta. Novi kurs koji je potpuno besplatan počinje 9. novembra.
Zorica Plavšić, pneumolog i vođa programa „Prekini sada!“, objasnila je za čitaoce „Blica“ šta sve cigarete izazivaju i kako da se oduprete krizama i svemu onome što one nose ukoliko rešite da ostavite cigarete i ulepšate svoj život.
Istraživanja pokazuju da pušači u procesu ostavljanja pušenja prolaze kroz različite faze. Program „Prekini sada!“ služi kao vodič kroz svaki korak i pomaže pušaču da postane i ostane nepušač do kraja života.
Ključni činioci u ostavljanju pušenja
Pre svega treba da otkrijete zašto pušite. Kada shvatite svoje pušačke navike, bolje ćete isplanirati strategiju kojom ćete ih promeniti. Bitka se dobija u umu svakog pušača. Odluka o prestanku pušenja mora da bude lična i konačna. Pri tom je veoma važna jaka i trajna motivacija, vera i samopouzdanje u uspeh.

Pet načina za savladavanje želje

1. Objavi
Potvrdi svoju odluku da prestaješ da pušiš: „Izabrao sam da budem nepušač.“ Ovo ostavlja snažne efekte na um.
2. Odloži
Kad vas napadne želja za cigaretama, odlučite da nećete još dva minuta da zapalite, posle samo produžite vreme.
3. Pijte vode
Kada se javi želja, popijte čašu ili dve vode i istuširajte se.
4. Dišite duboko
Vazduh je osnovna hrana uma i tela. Izdvojte 14 sekundi za duboko disanje. Ovo će pomoći da se umanji želja za cigaretom.
Opšte poznata činjenica je da kiseonik umanjuje i uticaj katrana, otrova i nikotina.
5. Okupirajte pažnju
Idite u šetnju, operite zube, radite vežbe. Prekinite fizički/psihički ciklus stresa koji nastaje usled želje za cigaretama.

Poboljšanje

Pozitivni efekti prestanka pušenja se javljaju već nakon par sati po prestanku. Većina pušača ne može to da oseti jer su u strahu od pojave neželjenih ili apstinencijalnih simptoma. Ipak, za ovo nema razloga.

Kada nastaje kriza

Efekti prestanka se javljaju čim nivo nikotina padne ispod nivoa na koji je organizam do tada navikao. Kada se prekine unos nikotina, osoba se ne oseća „normalno“. Najjači efekti su od prvog do trećeg dana nakon prestanka pušenja. Vremenom se njihov intenzitet smanjuje. Kod većine se apstinencijalni simptomi gube nakon tri do četiri sedmice. Inače, ovi simptomi se ne javljaju kod svih.
Simptomi:
- Želja za cigaretom se javlja kod 62 odsto ljudi koji su rešili da prestanu da puše, više od 87 osoba se žali na uznemirenost. Nekontrolisana glad je još jedan od simptoma i ona se javlja kod 53 odsto osoba koje su rešile da ostave cigarete.

Nikotin kao droga

Nikotin je jaka droga koja izaziva zavisnost kao i druge droge. Ono što mladi ne znaju jeste činjenica da kod nekih osoba čak i jedna cigareta može da aktivira ciklus zavisnosti. Samo sedam sekundi nakon udisaja nikotin stiže do ćelija mozga i utiče na receptore i neurotransmitere u mozgu. Nikotin je psihoaktivna supstanca koja utiče na promenu raspoloženja i osećanja jer remeti normalne biohemijske funkcije u mozgu. Ima dvofazno delovanje - stimuliše i deprimira. Svakodnevno konzumiranje nikotina produžava potrebu za njim.
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://tanjasavic.forumotion.com
 
Odvikavanje od Pusenja
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Tanja Savic :: Lepota i Zdravlje-
Skoči na: